SANT MARTÍ (dimarts/Arts&Crafts primària)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

"Viatgem al Japó" 

DIMARTS SANT MARTÍ – PRIMÀRIA

Aquesta setmana hem viatjat al Japó amb els infants d’art del Sant Martí. Després d’explicar alguns trets més reconeguts d’aquesta cultura, hem volgut treballar els haikús. Uns petits poemes, la majoria d’ells proverbis, que anaven acompanyats d’uns dibuixos els quals els representaven. Aquestes petites il·lustracions es realitzaven amb tinta xina, i ha estat aquesta tècnica i aquest material el que hem volgut mostrar. Amb aquesta pintura, els menuts han pogut aprendre com funciona aquest tipus de pigment. En aquest cas, es basa en una pintura negre que al barrejar-la en aigua s’aclareix i, per tant, es tracta de jugar amb aquest element per a crear il·lustracions en blanc i negre amb els seus contrastos i ombres.
Per tal de realitzar aquestes composicions hem volgut crear un millor ambient entre els petits. A partir d’exercicis de respiració i relaxació, els hem fet imaginar ambients japonesos, amb els típics arbres de bambú i els seus paisatges muntanyosos. Alhora els hem fet entrar en contacte amb allò que sentien en aquell moment: el soroll d’ocells, del carrer, etc.
Així, deixant volant la seva imaginació han pogut realitzar posteriorment les seves creacions. Alguns, fins i tot, han intentat realitzar el seu propi haikú amb el seu dibuix. Se’ns dubte una tècnica artística diferent treballa des d’una perspectiva més enllà de la nostra cultura.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"GIACOMETTI: dibuixant en tres dimensions"
DIMARTS SANT MARTÍ – PRIMÀRIA

Amb aquest treball hem conegut de primera mà la l'obra de l'artista Alberto Giacometti i ens hem posat en la seva pell al dissenyar i construir una maqueta d'escultura exempta feta amb filferro i  paper de plata (per imitar la textura del bronze) i a més li hem fet una base de guix que ens ha servit de "peana". Cadascú ha creat la seva pròpia des de la imaginació i ha resolt els problemes que aporten "la gravetat" i l'equilibri tot experimentant amb els materials i les formes com un escultor experimentat.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Treballem el bodegó: un dibuix típic de les belles arts"
DIMARTS SANT MARTÍ – PRIMÀRIA

Aquesta setmana des de l’activitat d’art hem realitzat amb el grup d’art del Sant Martí un bodegó. Primerament les monitores hem muntat un petit “teatret” damunt d’una taula amb una tela i un focus de llum on hi hem col·locat els objectes a dibuixar.
Amb aquesta activitat hem volgut treballar el clarobscur, una tècnica basada en la perspectiva espacial obtinguda mitjançant els contrastos d’ombra que genera una llum. A partir d’aquest joc es pot accentuar el volum de l’obra.
A més a més, hem treballat el dibuix momentani, és a dir, la realització d’una obra a partir del que trobem i muntem en aquell moment, i per fer-ho encara més proper, les monitores han realitzat uns quants models de bodegó per a que els infants trobessin diferents tipus de models i treballessin diferents posicions i  perspectives dels objectes.
Finalment hem introduït una nova tècnica: el carbonet. Que permet aprofundir en el món dels dibuixos en blanc i negre a partir dels difuminadors, el guix blanc, que dóna llum, i les gomes de pa, les gomes especials per a esborrar carbonet.
Així doncs, aquesta setmana els infants d’art  han realitzat un treball típic de les belles arts clàssiques.
IMG-20170210-WA0044.jpg

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fem un collage de “El petó”"
DIMARTS SANT MARTÍ – PRIMÀRIA

IMG-20170120-WA0062.jpgAl Sant Martí, un cop ja hem conegut a Gustav Klimt hem volgut aprofundir una mica més amb ell a partir de realitzar una de les seves obres més conegudes: “El petó”. En aquesta obra Klimt representa a una parella molt íntima que es dissolt sobre un fons brillant i extravagant. Les dos figures es troben al final d’una espècie de prat donant-se un petó tendre.
Tot i així, volíem treballar amb aquesta obra una tècnica que li donés un aire diferent a l’obra: el collage. A partir de col·locar diferents trossos de papers de colors de diaris, revistes, fulls i cartolines els infants han anat construint la seva obra. Primerament han situat l’eix principal de l’obra, els dos enamorats i la muntanya. Aquest primer fet amb colors groguencs i el segon amb verds. Posteriorment han realitzat el fons llampant i finalment, amb una mica més de detallisme les cares dels dos personatges i els detalls de la roba. 
IMG-20170120-WA0063.jpgIMG-20170124-WA0025.jpg









------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Viatgem a Europa i coneixem a Gustav Klimt"
DIMARTS SANT MARTÍ – PRIMÀRIA


IMG_20170110_172434.jpg
IMG_20170110_165548.jpgAquest trimestre a l’escola Sant Martí ens hem posat a punt per a fer un viatge molt proper per Europa. Així hem pogut conèixer a Gustav Klimt, un artista austríac molt conegut per una de les seves grans obres titulada “El petó”. Klimt, conegut per ser pintor no es va iniciar en aquest camp sinó que primerament fou dissenyador de roba de les classes altes així com dissenyador gràfic, on realitzava cartells d’espectacles teatrals. Posteriorment destacà amb els seus quadres a partir de realitzar unes obres molt vistoses i llampants, amb el seu color daurat predilecte i el seu taronja. La combinació d’elements més realistes amb d’altres més abstractes i geomètrics creaven un contrast en els seus quadres. Les seves composicions han estat molt conegudes per les imatges de tendresa i amor que han suscitat així com també les que mostren les diferents edats de les persones i el cicle de la vida com “L’arbre de la vida”.
IMG_20170110_172434.jpgPerò, com ha estat aquest viatge? Amb la màquina del temps. Construïda amb una tela gran els infants s’han posat sota d’ella i a partir de pitjar uns botons l’han posat en marxa. Durant el viatge els infants han aconseguit una imatge de Klimt i quan tothom tenia la seva calia agrupar-se en funció de la imatge.
A continuació, es formava una rotllana al voltant d’un gran mural. Allà els petits mostraven la imatge i  la descrivien davant dels seus companys. Els monitors, posteriorment, explicaven una mica en què consistia la imatge de l’obra de Klimt.
Finalment en el mural es dibuixà entre tots l’arbre de la vida de Klimt a partir d’espirals de carbonet i enganxant les fotografies dels quadres.

per Europa. Així hem pogut conèixer a Gustav Klimt, un artista austríac molt conegut per una de les seves grans obres titulada “El petó”. Klimt, conegut per ser pintor no es va iniciar en aquest camp sinó que primerament fou dissenyador de roba de les classes altes així com dissenyador gràfic, on realitzava cartells d’espectacles teatrals. Posteriorment destacà amb els seus quadres a partir de realitzar unes obres molt vistoses i llampants, amb el seu color daurat predilecte i el seu taronja. La combinació d’elements més realistes amb d’altres més abstractes i geomètrics creaven un contrast en els seus quadres. Les seves composicions han estat molt conegudes per les imatges de tendresa i amor que han suscitat així com també les que mostren les diferents edats de les persones i el cicle de la vida com “L’arbre de la vida”.
Però, com ha estat aquest viatge? Amb la màquina del temps. Construïda amb una tela gran els infants s’han posat sota d’ella i a partir de pitjar uns botons l’han posat en marxa. Durant el viatge els infants han aconseguit una imatge de Klimt i quan tothom tenia la seva calia agrupar-se en funció de la imatge.
A continuació, es formava una rotllana al voltant d’un gran mural. Allà els petits mostraven la imatge i  la descrivien davant dels seus companys. Els monitors, posteriorment, explicaven una mica en què consistia la imatge de l’obra de Klimt.
Finalment en el mural es dibuixà entre tots l’arbre de la vida de Klimt a partir d’espirals de carbonet i enganxant les fotografies dels quadres.
  

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"1r viatge de la màquina del temps...al Perú del s.I !!!"
DIMARTS SANT MARTÍ – PRIMÀRIA
 
En el primer viatge de la màquina del Temps hem conegut els grans dibuixos lineals d'animals que van fer els antics habitants del Perú (al segle I), de la cultura Nazca, al llarg dels enormes camps, anomenats "pampas".

Els nens i nenes han representat l'animal que més els agrada amb un tipus de dibuix molt lineal, ajudat-se amb uns pals de polo, per a fer les línies ben rectes si s'esqueia. Finalment, li hem donat color amb sorres brillants; aquestes s'enganxen a la línia del dibuix gràcies a una cola transparent que hem aplicat abans amb el pinzell, i la sorra l'hem aplicat tot llençant-la pel damunt com una pluja.

..........................................................................................................................................
"CRAFTY PARTY! Halloween....in english!"
DIMARTS SANT MARTÍ – PRIMÀRIA

Halloween it's here and we want to celebrate it with them! So ...in english! We are going to draw, paint and cut a lot of terrorifics guest who wants to celebrate Halloween toghether in the HAUNTED HOUSE... bats, mummys, vampires, pumpkings,....uauauuuuauuauu!!!! So... let's talk in english!

Aquesta última setmana hem aturat la màquina del temps i hem fet el joc de la casa embruixada, "Haunted House", en anglès. Així hem repassat i conegut nou vocabulari en anglès, sobre la nit de bruixes (vampire,  witch,  mummy...) i de materials i accions de taller d art ("to draw,  to cut, to paint,...). Els nens i nenes havien de picar a una porta o finestra de la cas embruixada i cridar "Trick or treat" plegats.
Quan la porta s'obria,  els personatges encara no apareixien,... Doncs ells mateixos els havien de dibuixar i pintar segons la fitxa en anglès que se'ls donava,...  "to draw a full moon with a watercolour pencils").
I així, al final de la classe ens vam poder reunir tots altra cop davant de la casa embruixada i poder fer entrar els personatges per les seves portes... I assistir a la gran Crafty Party de Halloween!!!
..................................................................................................................................................................

"ENGINYERIA CREATIVA!"
DIMARTS SANT MARTÍ – PRIMÀRIA

Construïm la Màquina del Temps:
Per a poder començar els nostres viatges cap a diferents èpoques de la història de l'Art, per així conèixer les seves tècniques artístiques, i cultures diferents a la nostra; hem posat fil a l'agulla i hem construït la primera màquina del temps amb retalls de teles.
Ens ha dut força feina, doncs primer calia dissenyar amb llapis i paper les diferents peces que conformen una màquina del temps, com tots sabeu: necessitem un motor, uns rellotges d'anada i tornada, combustible, cinturons de seguretat, etc.
En la segona part de la construcció de la màquina hem unit les nostres peces dissenyades amb els retalls de tela d'altres tipus, colors i mides, ...tot un repte per a la imaginació! Però els nostres petits enginyers creatius se n'han fet càrrec i ho han solucionat a base de cola cel·lulòsica (o com li diem entre nosaltres: “baba de cargol”, o “moc d'elefant”).


..........................................................................
Iniciem el nou curs 2016-17!
"Constel·lació de noms al SANT MARTÍ!"
DIMARTS PRIMÀRIA

El grup i la monitora

Aquest any iniciem el curs amb un grup de 14 de nens i nenes de primària, i la primera sessió l'hem fet junts a l'aula de plàstica, i que serà la nostra aula per a la resta del curs. Les monitores que habitualment portaran el grup es diuen Marina i Teresa, i venen amb les piles carregades després d'aquest estiu tant calorós!


La Marina és monitora de lleure titulada per la CET'10 i és també de les més joves de l'equip, a més dels nostres extraescolars la podeu trobar de monitora de lleure de menjador. Actualment està cursant estudis de Doble Grau de Periodisme i Humanitats a la universitat Pompeu Fabra, i és alumna de fa molts anys de l'"Escola d'Art del Poblenou" (Assoc. d'Art PN).


La Teresa és monitora i directora de lleure titulada per la Fundació Pere Tarrés; i coordina els extraescolars Arts&Crafts. És llicencidada en Belles Arts i professora d'art de l'"Escola d'Art del Poblenou" (Assoc. d'Art PN) des del 2009. Va iniciar el seu projecte personal i professional que uneix educació artística i lleure a l'escola Pere IV i Sant Martí, de Poblenou. És també cofundadora de l'Assocació Artística Crafts, creada a Sabadell per un grup d'artistes inquiets que els agradava portar l'art al carrer.


"Constel·lació de noms"

Per a la primera sessió els monitors han preparat una activitat que ha servit per a dir els nostres noms i presentar-nos al grup; han barrejat aspectes del clàssic joc de presentació del "Cabdell" i les obres de Joan Miró anomenades "Constel·lacions". Així el company que tenia el cabdell de ràfia negra el feia arribar a un company de la taula (normalment a algun company/a que no coneixia) i el/la que ho rebia es presentava al grup tot dient el seu nom, classe, ... i allò que més li agradava, o que li agradaria molt fer, a taller d'art. Quan deien el seu nom rebien la fitxa de la seva lletra inicial i l'enganxaven a la taula just davant d'ells, amb el paper on acabarien dibuixant/escrivint el seu nom tot inventant-se una lletra divertida i artística.
.......................................................................................................................................................................


.......................................................................................................................................................................
(curs 2015-16)

CARNESTOLTES - MÀSCARES CUBISTES
Les hem pintat amb els colors pastel i també les hem decorat enganxant papers de colors. Tots amb formes geomètriques, està clar! Quan teníem la màscara a punt, amb un punxó li hem fet un parell de forats per posar la goma.




ESBOSSOS PER AL TREBALL DE L'ESCULTURA CUBISTA
Amb plastilina de molts colors vam fer escultures de tots tipus inspirades en les formes geomètriques típiques del cubisme, I vam posar la figureta sobre la peana.

Aquest ha estat el resultat:








SAMARRETES 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada